Timeline Game, herbeleven en heruitvinden

Certificaat uitreiking WimWim Suur heeft op 13 oktober 2014 de eerste Timeline Game  afgerond. Met het afronden van deze game heeft hij de titel Master of my Brand behaald.

14 december 2013 begon voor Wim Suur de Timeline Game. Dit is een zogenaamde Structured Game waarin hij gedurende een jaar missies heeft uitgevoerd om zichzelf te ontwikkelen op verschillende vlakken en daarmee een aanzienlijke hoeveelheid vakinhoudelijke kennis, ervaring en persoonlijke vaardigheden heeft opgedaan.

Het begon met een handshake

Op 12 november 2013 gaf Wim aan dat hij zichzelf opnieuw wilde heruitvinden, wie ben ik, wat kan ik en vooral wat wil ik. Hem werd de kans geboden om een game te starten die hem een reis zouden bezorgen om deze vragen te beantwoorden. De handshake was gegeven en de game werd gestart.

De Timeline game is opgebouwd uit 7 onderdelen (van de 9) van het business model you, waarvan ieder onderdeel 3 missies bevat. Met behulp van een personal brandig sessie werd zijn personal canvas ingevuld en bepaald waar zijn behoefte en wens lag op ieder onderdeel. Op basis hiervan zijn de verschillende missies opgesteld, welke hem onder andere in aanraking brachten met Lean Six Sigma, Covey, de Tafel van 5, CAP, Paardenclinics, Social Media, de game Wereld van Verandering en ballon varen

5 begeleiders en 1 buddy

Met een team van 5 begeleiders is Wim met zijn Timeline Game aan de slag gegaan om de 21 missies te doorlopen en succesvol af te ronden. Met zijn buddy kon Wim sparren over de (voortgang van de) game, zijn ontwikkeling en eventuele strubbelingen). Online stond Wim’s Wall of Achievements, welke de stand van zaken van de game weergeeft, alsmede zijn Mission Log met de behaalde, openstaande en gesloten missies staan.

Herbeleven middels de hear, see, feel trilogie

Hear see feel trilogieMet de Timeline Game werd de hear, see, feel trilogie geïntroduceerd, welke is ontwikkeld in samenwerking met Marco van der Kooij, Ilka Baranyó en Roger Kramer. Met deze trilogie werd door middel van muziek, fotografiek en emotie het herbeleven van de deelnemer opgehaald en vastgelegd in een Timeline Soundtrack en een Timeline Portfolio. Iets wat Wim gedurende de rest van de game op terug kon kijken, maar vooral ook aan kon vullen met nieuwe herinneringen in muziek en beeldmateriaal.

Met de Timeline Game heeft het team van Dutch Authentics een Structured Game ontwikkeld en toegepast waar met veel trots op teruggekeken wordt. Met de ervaring die we hebben opgedaan en de feedback die Wim ons heeft gegeven zijn we volop bezig om de Timeline Game en het portfolio van Structured Gaming door te ontwikkelen tot een compleet aanbod voor het aansturen en ontwikkelen van organisaties, management en medewerkers.