Structured Gaming

Structured-Gaming-FinalDe afgelopen paar jaar richt ik mij middels Structured Gaming op het onderzoeken, verkennen en toepassen van de mogelijkheden die gaming biedt in de aansturing en ontwikkeling van medewerkers en management in organisaties. Inmiddels heeft dit geleid tot de Game Wereld van Verandering, de Timeline Game, de Game Wereld van Onderzoek, de Staf Game: Epic Wins, diverse plug-ins alsmede de Tafel van 5 add-on.

Vier eigenschappen van Gaming
Gamers zijn experts in concentratie en probleemoplossing Van de gamers verricht 70 procent online teamwork met een hoog niveau van onderling vertrouwen en loyaliteit. Dit laatste zorgt ervoor dat gamers veel informatie met elkaar delen. Zo is de grootste Wiki pagina ter wereld van de game World of Warcraft, met ruim een kwart miljoen wiki artikelen. Dit zijn competenties die we maar al te graag van onze medewerkers verlangen, maar in de dagelijkse realiteit niet altijd zien terugkomen. Maar hoe komt het dan dat deze competenties zich in de gaming wereld manifesteren?

Dit heeft alles te maken met de vier eigenschappen die iedere game definiëren. Games bieden een gevoel voor richting, een doel of een specifieke uitkomst waar aan gewerkt moet worden om deze te halen. De regels leggen ‘beperkingen’ op en prikkelen daarmee het strategisch denkvermogen en soms ook de creativiteit. De puntentelling, of een ander feedback systeem, geeft aan hoe dicht men is bij het behalen van het doel. Real time feedback voedt de hoop op succes en geeft motivatie om verder te spelen. Het vrijwillige karakter tenslotte zorgt ervoor dat alle deelnemers bewust het doel, de regels en de feedback accepteren.

Meer informatie >